9080

Weidemann w klasie ciężkiej. Nowy model 9080

Na targach Agritechnica 2017 specjalista w dziedzinie gospodarki podwórzowej prezentuje dużą ładowarkę w klasie 11 ton.

Do tej pory Weidemann był w stanie obsłużyć szczególnie ciężki transport materiałów, jak to ma miejsce na przykład w przypadku dużych gospodarstw rolnych i biogazowni w silosie lub dużej ilości dużych belek ładowarką kołową 7,0 t lub teleskopową ładowarką kołową 7,2 t. Wraz z nową serią 90 Weidemann zmieni to całkowicie. Uzupełnianie naszej oferty produktowej w górę od jakiegoś czasu było dla nas bardzo ważną kwestią i włożyliśmy wiele wysiłku w rozwój nowej gamy produktów. Teraz nadszedł wreszcie czas i modelem 9080 wkraczamy do klasy ładowarek ciężkich, mówi dyrektor handlowy Bernd Apfelbeck o tej nowości, która będzie dostępna w połowie 2018 roku. Podobnie jak wszystkie ładowarki kołowe i teleskopowe Weidemann, nowe modele są wyposażone w obszerne i wytrzymałe wyposażenie standardowe. Poza tym zależnie od zastosowania i preferencji można indywidualnie skonfigurować elementy takie jak silnik, napęd, stanowisko operatora lub hydraulikę.

Model 9080 jest ładowarką kołową z ramieniem załadowczym osiągającym maksymalną wysokość sworznia obrotu łyżki o wartości 4,26 m. Powoduje to uzyskanie ciężaru wywracającego wadze 5 290 kg. Masa całkowita wyniesie 10,7 t. Ramię załadowcze jest tak skonstruowane, że operator ma bardzo dobrą bezpośrednią widoczność na osprzęt dodatkowy. Seria 90 obejmuje również kołową ładowarkę teleskopową. Waga całkowita będzie wynosiła 11,2 t, a ciężar wywracający 6 594 kg. Ładowarka 9080T zostanie wprowadzona na rynek pod koniec 2018 roku. Nowe modele oferują dwie klasy wydajności napędów. Standardowo maszyna jest napędzana silnikiem Deutz o pojemności 3,6 l i mocy 100 kW / 136 KM. Silnik ten wykorzystuje układ DOC/SCR do oczyszczania spalin zgodnie z aktualnym standardem emisji spalin poziomu IV. Opcjonalnie dostępny jest również filtr cząstek stałych (DPF), certyfikowany już dla poziomu V, który zacznie obowiązywać w 2020 roku. Jako silnik opcjonalny można wybrać silnik 4,1 l o mocy 115 kW / 156 KM, również produkowany przez firmę Deutz. Jest on wyposażony w układ oczyszczania spalin za pomocą układu DOC/DPF/SCR i już teraz spełnia wymagania przyszłego poziomu V. W ten sposób również w dziedzinie napędów dla tej nowej serii maszyn widoczny jest przyszły kierunek rozwoju.

Nowa skrzynia biegów Power Drive 370

Seria 90 jest opcjonalnie wyposażona w nową skrzynię biegów Power Drive 370. Jest to bezstopniowa przekładnia hydrostatyczna, która osiąga wyższe siły napędowe i prędkości obrotowe niż dotychczas opracowywane rozwiązania, zachowując przy tym wszystkie zalety poprzednich napędów jezdnych pod względem kompaktowości, energooszczędności i komfortu operatora. Oprócz dobrze znanych pozytywnych właściwości znanych z napędów hydrostatycznych, takich jak łatwe cofanie, dobre dozowanie i możliwość precyzyjnego sterowania, hamowanie hydrauliczne i wspomaganie siły hamowania, szeroki zakres konwersji technologii 45° pozwala również na przejechanie całego zakresu prędkości od 0 do 40 km/h bez konieczności zmiany biegów. Zapewnia to użytkownikowi bardzo wysoki poziom komfortu jazdy, ponieważ nie dochodzi do przerw w sile pociągowej, ani nie występują szarpnięcia związane ze zmianą biegów. Dla użytkownika oferuje to komfortowy, równomierny styl jazdy i harmonijną zmianę poziomu hałasu. W typowych warunkach pracy w rolnictwie, np. podczas przeładunku w cyklu Y, istnieje duże zapotrzebowanie na stałe siły posuwu i siły pociągowe przy prędkościach jazdy 10-20 km/h. Skrzynia biegów Power Drive 370 dokładnie spełnia te wymagania dzięki całkowitemu wyeliminowaniu konieczności zmiany biegów, co jest szczególną zaletą w większości zastosowań. W przypadku zastosowań, w których wymagana jest jeszcze większa siła ciągu, jak np. w silosach, nowe modele oferują opcjonalny 25% wzrost siły ciągu o wartości 10,1 t przy jednoczesnej prędkości końcowej 30 km/h.

Kompaktowe wymiary mimo dużego rozmiaru

Kierując się własną filozofią, która zakłada konstruowanie maszyn o jak najmniejszych rozmiarach, firma Weidemann również w tej klasie wielkości poświęca temu aspektowi szczególną uwagę. Razem z łyżką model 9080 ma całkowitą długość 7,10 m i szerokość 2,39 m w przypadku zastosowania standardowych opon. Wysokość ładowarki wynosi 3,10 m. Ze względu na wymiary i ciężar, typy maszyn są wyposażone w przegub centralny i oś wahliwą z tyłu, co gwarantuje optymalną zwrotność i trakcję. Kąt skrętu kierownicy wynoszący 40° należy uznać za duży, dzięki czemu promień skrętu nad oponami wynosi 4,90 m, a promień wewnętrzny wynosi 2,45 m.

Komfort i ergonomia

Przestronna kabina o dobrej widoczności dookoła została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi osiągnięciami w zakresie ergonomii i przejrzystości. Wszystkie elementy sterujące w kokpicie znajdują się w polu widzenia operatora i są łatwo dostępne. Dzięki dużemu wyświetlaczowi cyfrowemu 7″ operator ma zawsze podgląd maszyny i jej najważniejszych funkcji. W razie potrzeby ilość przepływu oleju hydraulicznego można ustawić ręcznie za pomocą elementu sterującego „Jog Dial”. Jest to znaczna zaleta, kiedy maszyna napędza hydrauliczny osprzęt dodatkowy, który nie wymaga pełnej mocy hydraulicznej maszyny. Daje to kierowcy możliwość delikatnej i chroniącej zasoby naturalne pracy z maszyną i urządzeniami dodatkowymi. Konsola z wielofunkcyjnym joystickiem ze sterowaniem proporcjonalnym, „Jog Dial” oraz elektronicznym gazem ręcznym i hamowaniem hydraulicznym została oczywiście zaprojektowana z siedziskiem sprężynowym dla zapewnienia komfortowej jazdy. Standardowy system automatycznej klimatyzacji zapewnia dobry przepływ powietrza w kabinie i pracę bez zmęczenia. Opcjonalnie dostępne jest również ogrzewanie postojowe. Przy projektowaniu wzięto również pod uwagę łatwość konserwacji. Maskę silnika można łatwo otwierać do góry, a kabina może być odchylana do połowy. Błotniki są zdejmowane i wraz z innymi łatwo dostępnymi klapami rewizyjnymi łatwo jest również przeprowadzić serwis, ponieważ wszystkie ważne podzespoły są łatwo dostępne.

Łatwy transport słomy

Seria 90 będzie mogła przewozić słomę na przyczepie o masie do 18 ton. W tym celu dostępne są następujące zaczepy tylne: Standardowy jest system sprzęgu samozabezpieczającego. Opcjonalnie dostępny jest automatyczny sprzęg przyczepy. Dodatkowo dostępne są następujące opcje sprzęgania w połączeniu z blokiem haka o regulowanej wysokości: Automatyczny zaczep przyczepy, zaczep kulowy K50 (przyczepa samochodowa), zaczep kulowy K80, Piton Fix i CUNA D3. Dostępne jest również automatyczny zaczep Hitch. Gdy maszyna nie jest używana, można je obracać o 90°, co nie minimalizuje w ten sposób prześwitu. Aby bezpiecznie przemieszczać ładunek przyczepy, możliwe jest zastosowanie dwuobwodowego hamulca pneumatycznego i hydraulicznego hamulca przyczepy. Maszyny te mogą być wyposażone zarówno w ogólne dopuszczenie do ruchu (ABE), jak i homologację typu zgodnie z Dyrektywą UE w sprawie ciągników.

Szeroki zakres opcji dla precyzyjnej pracy

Seria 90 posiada wysokiej jakości standardowe wyposażenie i szeroki wybór opcji. Dzięki opcji 40 km/h można szybko pokonać dłuższe dystanse, a maszyna może być użytkowana jako ciągnik – w tym jazda bez konieczności zmiany biegów. Pakiet oświetlenia roboczego LED zapewnia zwiększony komfort i bezpieczeństwo po zmroku. Standardowa wydajność hydrauliczna wynosi 150 l/min. Dzięki opcji o dużym przepływie, osiągany jest wynik 180 l7min, będąc tym samym „Najlepszy w Klasie”. Możliwe jest również dodanie 4. obwodu sterowniczego i system stabilizacji ramienia załadowczego. Dalsze opcje dostępne są u producenta.